torsdag den 14. april 2016

Turisme og terror: Folk tager stadig af sted

Jeg har altid haft stor interesse i Egypten, deres historie og gamle religion, men jeg har altid fået at vide, at jeg aldrig nogen sinde burde tage derned, for der er ikke sikkert. Der har været uroligheder i Egypten igennem mange år og det kan også tydelig ses på antallet af turister der besøger landet. Turisterne flygter til andre destinationer, da man selvfølgelig ikke tager hen, hvor folk i mange år har protesteret i gaderne og bomberne flyver om ørene på en. Så antallet af turister styrtdykker og selvom flere og flere mennesker rejser ud i dag, så står det skidt til for den Egyptiske turisme.

Det som har foregået i Egypten i mange år, er man ved at kunne se i Tyrkiet også nu. De seneste par år er der opstået en del uroligheder i blandt andet Alanya og der er tilmed bomber der at sprunget ved berømte seværdigheder. En af de senere historier lyder på 95 døde i Tyrkiet hovedsted Ankara. De går altså direkte efter store forsamlinger og turisterne. De lokale der er afhængige af turisterne, er selvfølgelig urolige for, at alle disse angreb på turisterne kommer til at påvirke folks valg af feriemål.
På trods af det, er Tyrkiet stadig et meget populærtrejsemål

Antallet af turister (også danske) der tager til Tyrkiet er stadig stigende, så det ser ikke ud til at de lokale købmænd har noget at være urolig for lige nu. Dog kunne jeg godt forstille mig, at hvis urolighederne fortsatte lige som i Egypten, at det ville vende på et tidspunkt. Hvis der bliver ved med at være angreb direkte på turister, så afskrækker det folk for at tage af sted i sidste ende. Jeg ville personligt ikke tage derned, når jeg vidste at de gik efter turistattraktionerne, når det i forvejen er de steder der skulle forstille at være sikrest. Men indtil videre, lader det ikke til at det påvirker folk til, at vælge en anden feriedestination. Folk elsker fortsat Tyrkiets sol og varme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar